«Watchmen» Επεισόδιο 01: Η αρχή ενός πολλά υποσχομένου sequel

0

Η νέα σειρά των Watchmen έκανε πρεμιέρα και μας άφησε με το στόμα ανοιχτό. 

Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για μία από τις πιο διάσημες υπερηρωικές ιστορίες που έχουν τυπωθεί. Το «Watchmen» δεν είναι απλά ένα υπερηρωικό κόμικ, είναι πάνω απ’ όλα μια πολιτική, φιλοσοφική ιστορία, η οποία αντλεί έμπνευση από την πιο campy πλευρά της Ένατης Τέχνης. Ο Alan Moore έμελλε να αλλάξει για πάντα το υπερηρωικό είδος σε μία ιστορία που έπεισε και τους πιο ελιτιστές ότι οι υπερήρωες δεν είναι «μικιμάου» για μικρά παιδάκια αλλά χαρακτήρες με βάθος και αμιγώς φιλοσοφικές και πολιτικές προεκτάσεις. Φτάνει κανείς να δει τον χαμό που έχει προκύψει με το «Joker», για να πειστεί ακόμα και ο πιο αδαής με την δυναμική των υπερηρωικών ιστοριών. Όλο αυτό το ρεύμα λοιπόν δεν θα είχε υπήρχε ποτέ χωρίς το Watchmen, ακόμα και αν μερικοί το θεωρούν υπερεκτιμημένο.

Η ταινία του 2009 φιλοδοξούσε να περάσει και στην μεγάλη οθόνη την, ομολογουμένως πολύ δύσκολη να γυριστεί, ιστορία και ως ένα βαθμό το κατάφερε. Το «Watchmen» αποτελεί ένα εντυπωσιακό οπτικό επίτευγμα, ένα σεμινάριο του πως να περάσεις ένα κόμικ στην μεγάλη οθόνη στην εντέλεια. Εκεί δυστυχώς που δεν κατάφερε να πιάσει το μεγάλειο του κόμικ ήταν στην ουσία της ιστορίας του και στις βαθύτερες φιλοσοφικές και υπαρξιακές καταβολές του. Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι σκηνοθέτες θα μπορούσαν να το φέρουν εις πέρας και αν μη τι άλλο, η προσπάθεια του Snyder ήταν τιμιότατη. Αξίζει να αναφέρουμε την αλλαγή του τέλους που (ναι, το είπαμε) λειτουργεί καλύτερα στην ταινία παρά στο χαρτί.

Ο Snyder έχει δεχτεί αρκετά πυρά για τις ταινίες του και όλα ξεκίνησαν από την συγκεκριμένη μεταφορά. Πρόκειται για μία διόλου εύπεπτη ιστορία και οι ήρωες της δεν ήταν ποτέ ικανοί να τραβήξουν το κοινό στις αίθουσες. Οι Watchmen δεν θα μπορούσαν να γίνουν ποτέ Avengers για να προκαλέσουν χαμό. Το ακριβώς ανάποδο. Οι Watchmen δημιουργήθηκαν ως μία σκοτεινή απεικόνιση των δημοφιλών υπερηρωικών ομάδων και μας έκαναν να αναρωτηθούμε για τις συνέπειες της υπάρξης τους σε έναν πιο ”πραγματικό” κόσμο. Αν δεν ανήκεις στους ανθρώπους που θεωρούν το υπερηρωικό είδος μονάχα ανεγκέφαλη διασκέδαση, αν είχες πάντα μία απροσδιόριστη αίσθηση ότι οι υπερήρωες είναι κάτι παραπάνω από ψυχαγωγικά προϊόντα, τότε επιβάλλεται να διαβάσεις το αριστουργηματικό κόμικ του Alan Moore αλλά και την ταινία του Snyder.

Όταν ανακοινώθηκε ότι θα έβγαινε σειρά που θα συνέχιζε τα γεγονότα του κόμικ, οι αντιδράσεις ήταν ανάμεικτες. Ο Damon Lindelof ανέλαβε το σενάριο της σειράς και, αν και ξέπλυνε λίγο το όνομά του με το «Leftovers», η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν έχει ξεχάσει το φιάσκο του «Lost». Το όνομα του HBO έδωσε έναν άλλο αέρα αλλά και πάλι είναι δύσκολο να εμπιστευτείς ολότελα ένα τόσο φιλόδοξο εγχείρημα. Τα αινιγματικά trailers έκαναν εξαιρετική δουλειά στο να μας κινήσουν το ενδιαφέρον και μας έπεισαν ότι η παρακολούθηση της σειράς είναι επιβεβλημένη. Και αν κρίνουμε από το πρώτο επεισόδιο που μόλις είδαμε, η ιστορία φαίνεται να δουλεύει σαν ένα καλό ελβετικό ρολόι.

Η σειρά ξεκινάει με μία μαζική επίθεση κατά Αφροαμερικάνων που διαδραματίζεται το 1921 στην περιοχή Tulsa και έχει μείνει στην ιστορία ως μία από τις χειρότερες ρατσιστικές επιθέσεις στην ιστορία, εισάγοντάς μας έναν μυστηριώδη χαρακτήρα. Στην συνέχεια πάμε στο παρόν ή μάλλον στο παρόν που έχει διαμορφωθεί από τα γεγονότα του κόμικ. Σε αυτό το παρόν οι αστυνομικοί φοράνε μάσκες για να κρύψουν τις ταυτότητές τους και μία ρατσιστική ομάδα με το όνομα Cavalry, κάνει τρομοκρατικά χτυπήματα με μάσκες Ρόρσαχ. Στο μεταξύ οι βροχοπτώσεις μικρών καλαμαριών φαίνεται να είναι καθημερινότητα για τους ανθρώπους, απόρροια του καταστροφικού τέρατος που δημιούργησε ο Ozymandias στο τέλος της αρχικής ιστορίας, ο οποίος αποτελεί και τον μόνο (μέχρι στιγμής) χαρακτήρα που εμφανίζεται από την αρχική ομάδα και αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο για άλλη μια φορά, με τον Jeremy Irons να δείχνει από το πρώτο πλάνο ότι ήταν η ιδανική επιλογή για τον ρόλο.

Από τους υπόλοιπους χαρακτήρες ξεχωρίζουν η Angela Abar, μία πρώην αστυνομικός που δουλεύει πλέον μυστικά, φορώντας μία στολή badass καλόγριας και ο Judd Crawford του Don Johnson (Miami Vice), ο οποίος υποδύεται τον Σερίφη και πρωτοστάτη απέναντι στους ρατσιστές τρομοκράτες του Cavalry.

Η βία, όπως ήταν αναμενόμενο, ξεχειλίζει, τo soundtrack ντύνει υπέροχα την σειρά και νέα ερωτήματα προκύπτουν συνέχεια, με ένα τέλος που σε αφήνει άναυδο και τιμάει τις ρίζες της πρωτότυπης ιστορίας. Ό,τι και να λέμε για τον Lindelof, ο άνθρωπος έχει αποδείξει πολλάκις ότι ξέρει να δημιουργεί μυστήριο και εδώ φαίνεται σε μεγάλη φόρμα. Ελπίζουμε να το κρατήσει μέχρι τέλους.

Για να μην πολυλογούμε άλλο, το πρώτο επεισόδιο είναι άκρως πετυχημένο, τιμάει την ιστορία των Watchmen, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις και ταυτόχρονα έχει τα φόντα να αποτελέσει μια δυνατή υπερηρωική ιστορία από μόνη της. Προτείνεται οπωσδήποτε στους οπαδούς του έργου του Alan Moore αλλά και σε όσους θέλουν να δουν μία σοβαρή υπερηρωική σειρά. Μετά το «The Boys», το «Watchmen» έρχεται να ανεβάσει κι άλλο το επίπεδο στο είδος των superheroes, κλείνοντας μία καταπληκτική χρονιά για τους απανταχού geeks.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here