«The Little Things»: Η συνταγή των 90ς crime thrillers δεν πιάνει πάντα

0

Η πρώτη μεγάλη ταινία της χρονιάς δυστυχώς δεν στέκεται στο ύψος των προσδοκιών. 

Ένα από τα πιο γοητευτικά είδη στο σινεμά είναι το crime thriller. Ειδικά όταν έχει να κανει με αναζήτηση serial killer, πρόκειται για μία safe συνταγή που το κοινό καταβροχθίζει κατά κόρον. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σχεδόν κάθε χώρα έχει παράξει τουλάχιστον ένα crime thriller όπως βλέπουμε από τις ατελείωτες λίστες του Netflix αλλά και από την πρόσφατη εγχώρια επιτυχία του ”Έτερος Εγώ”. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, οι serial killers πάντα θα έλκουν το κοινό για να συμμετέχει σε μία φαντασιακή επαφή με το απόλυτο κακό.

Ενώ υπάρχει ακόμα άνθιση στο είδος αυτό σε γενικότερο πλαίσιο, στο Hollywood εδώ και πολλά χρόνια έχει να βγει μια πραγματικά καλή ταινία. Μην ξεχνάμε ότι το είδος αυτό έχει βγάλει μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες όλων των εποχών, όπως τα ”Silence of the Lambs” και ”Seven” ή ακόμα παλιότερα το θρυλικό ”Ψυχώ” του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Η τελευταία σημαντική ταινία που θυμόμαστε από το Hollywood είναι το ”Zodiac”. Έκτοτε το μόνο που έχουμε είναι μετριότητες με το streaming να καλύπτει στο έπακρο την ανάγκη του κοινού σε αυτό τον τομέα.

Το ”The Little Things” έρχεται μετά από χρόνια να προσδώσει πρεστίζ στο χολιγουντιανό crime thriller με ηχηρό καστ και μια επιστροφή στις μεγάλες εποχές του είδους στα 90ς. Όχι μόνο στην αισθητική αλλά και σεναριακά καθώς η ταινία βασίστηκε σε σενάριο που έγραψε o σκηνοθέτης της ταινίας, John Lee Hancock, το 1993. Έτσι λοιπόν με μια οσκαρική τριάδα που απαρτίζεται από τους Denzel Washington, Rami Malek (Bohemian Rhapsody) και Jared Leto, το ”The Little Things” είχε ξεκάθαρα φιλόδοξες προθέσεις και πολύ λογικά μπήκε στην λιστά των ταινίων που αποτελούν πόλο έλξης για συνδρομητές στο HBO Max.

Όπως αναφέραμε, η υπόθεση διαδραματίζεται στα 90ς, όπου ένας φαινομενικά φιλήσυχος αστυνομικός εκτελεί την διαδικαστική δουλειά του σε μια επαρχία της Αμερικής. Όλα κυλούν ομαλά μέχρι να λάβει ενημέρωση να παραλάβει κάποια στοιχεία που σχετίζονται με μία παλιά του υπόθεση, όταν εργαζόταν στο τμήμα του Λος Άντζελες. Εκεί έρχεται σε επαφή με το παρελθόν του και με τον αντικατάστατη του στο τμήμα, έναν νέο και φιλόδοξο αστυνομικό, ο οποίος διερευνά πρόσφατες δολοφονίες νεαρών γυναικών από έναν κατά συρροή δολοφόνο. Ο νέος ζητάει την βοήθεια του παλιού και ο παλιός αρχίζει να εμπλέκεται στην υπόθεση, η οποία όμως βγάζει στην επιφάνεια ένοχα μυστικά.

Η ταινία έχει όλα τα συστατικά ενός δυνατού crime thriller. Εντυπωσιακό καστ, υποβλητική ατμόσφαιρα και κυνήγι serial killer. Δυστυχώς όμως δεν φτάνουν μόνο αυτά. Το πρώτο μισό της ταινίας είναι αρκετά υποτονικό και όταν αρχίσει να ρολάρει, το ενδιαφέρον χάνεται από το κακό χτίσιμο που έχει προηγηθεί. Το ομολογουμένως ανατρεπτικό φινάλε δεν καταφέρνει να έχει αντίκτυπο και το μήνυμά του καταλήγει αμφιλεγόμενο με βάση την εποχή που ζούμε. Ακόμα και αν είχε στηθεί καλύτερα, πρόκειται για ένα τέλος που δύσκολα θα αφουγκραζόμασταν στην περίοδο της έξαρσης της αστυνομικής βίας που παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στο ερμηνευτικό κομμάτι ο Denzel Washington παίρνει εύκολα την ταινία πάνω του. Άλλωστε το επίπεδο του είναι έτσι κι αλλιώς τέτοιο που δεν υπήρχε καμία αμφιβολία περί αυτού. Από την άλλη ο Rami Malek δείχνει να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στον ρόλο που του έχει προσδώσει το σενάριο και η ανάπτυξη του χαρακτήρα του είναι επιφανειακή. Ο Jared Leto δίνει ένα επιτηδευμένο creepiness στον δικό του χαρακτήρα αλλά στην τελική, ούτε αυτός καταφέρνει να δώσει κάτι ξεχωριστό, παρά επιδίδεται σε ένα ερμηνευτικό μοτίβο που αρέσει σε πολύ κόσμο αλλά όχι σε μας.

Είναι διάχυτες οι επιρροές της ταινίες από το ”Seven” και το ”True Detective”, παίρνοντας κάτι από τον κυνισμό και των δύο έργων άλλα όχι δυστυχώς κάτι από την ευρηματικότητά τους. Οι μέτριοι διάλογοι, η έλλειψη χημείας των πρωταγωνιστών και το κακό σεναριακό χτίσιμο υπερκαλύπτουν τα ενδιαφέροντα στοιχεία της ταινίας και το τελικό αποτέλεσμα είναι απλά βαρετό.