«Watchmen» Επεισόδιο 02: Τα ερωτήματα αυξάνονται αντί να απαντιούνται

Έπρεπε να το περιμένουμε αυτό από τον Damon Lindelof. Όταν στηθήκαμε μπροστά στην τηλεόραση για να δούμε το δεύτερο επεισόδιο του «Watchmen» περιμένοντας πως και πως να ξεδιαλυνθεί όποιο μυστήριο αναφορικά με το στόρι του είχε κατασκηνώσει στο κεφάλι μας μετά το πρώτο επεισόδιο, έπρεπε να περιμένουμε πως όχι απλά δεν θα υπήρχαν απαντήσεις στα ερωτήματά μας αλλά αντίθετα, κι άλλα ερωτήματα θα προέκυπταν.

Η μέχρι στιγμής πορεία του Lindelof στην αμερικάνικη τηλεόραση άλλωστε, κυρίως μέσω του «Lost», έχει δείξει πως πρόκειται για έναν αφηγητή που βασίζει την εξέλιξη των ιστοριών στο να δομεί, επεισόδιο με το επεισόδιο, το ένα μυστήριο μετά το άλλο. Και το δεύτερο επεισόδιο του «Watchmen», το οποίο φέρει τον τίτλο «Martial Feats of Comanche Horsemanship», αποτελεί ολόκληρο ένα μεγάλο μυστήριο.

Το φινάλε της πρεμιέρας, όπου και -spoilers αναφορικά με το πρώτο επεισόδιο ακολουθούν- η (βασική όπως φαίνεται πρωταγωνίστρια της σειράς) Άντζελα βρίσκει δολοφονημένο από τους κακούς ακροδεξιούς θαυμαστές του Ρόρσαχ τον φίλο και μέντορά της, Τζουντ Κρόφορντ (που έχουμε την υποψία πως πρόκειται για τον ηλικιωμένο Night Owl αλλά δεν παίρνουμε και όρκο) ενώ στο πλάι του βρίσκεται ο μυστηριώδης γέρος που κάθεται σε ένα αναπηρικό καροτσάκι, μας άφησε πριζωμένους περίπου μια εβδομάδα πριν. Όμως αυτή η δολοφονία φαίνεται πως είναι κάτι πολύ παραπάνω από μία απλή πράξη εκδίκησης στα πλαίσια της σύγκρουσης των μπάτσων/υπερηρώων και των ακροδεξιών Ρόρσαχ, που με την παρουσία τους καθορίζουν τους κανόνες αυτού του σύμπαντος.

Οι δημιουργοί της σειράς ξέρουν πολύ καλά να κλείνουν το μάτι στους φανατικούς οπαδούς της πρώτης ιστορίας του Άλαν Μουρ. Γι’ αυτό και οικειοποιούνται το βασικό μοτίβο της ορίτζιναλ ιστορίας για να αφηγηθούν την ιστορία ετούτου του σίκουελ: όπως και στο αρχικό υλικό, έτσι και εδώ, η δολοφονία ενός υπερήρωα ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για μια μεγαλύτερη αλληλουχία πράξεων και η Άντζελα, θέλοντας ή μη, μπαίνει στον χορό και χορεύει, ψάχνει να βρει ποιο είναι το βαθύτερο μυστικό που κρύβεται πίσω από τα όσα συμβαίνουν.

Το επεισόδιο μας σερβίρει τελικά μια μεγάλη αποκάλυψη αναφορικά με το παρελθόν του δολοφονημένου Κρόφορντ (όπως κατ΄αντιστοιχία γινόταν στην αρχική ιστορία με το παρελθόν του δολοφονημένου Κομίντιαν), ο οποίος -ας το ξαναπούμε- κάτι μας λέει πως υπήρξε ο Night Owl στα νιάτα του. Φυσικά, η αποκάλυψη αυτή παράγει την ανάγκη περεταίρω διερεύνησης καταστάσεων από την πρωταγωνίστρια: ως θεατές θα την ακολουθήσουμε όπως και να έχει αλλά το παρελθόν του Lindelof όσον αφορά τη διαλεύκανση μυστηρίων μας κάνει λίγο επιφυλακτικούς. Θα δείξει…Ταυτόχρονα, συνεχίζεται το στήσιμο του σύμπαντος και κυριότερα, η αποκάλυψη της εναλλακτικής ιστορίας αυτών των εναλλακτικών ΗΠΑ: μέσα από ιστορικού τύπου flashbacks βλέπουμε για μια ακόμα φορά -όπως και στο πρώτο επεισόδιο- τις επιπτώσεις του ρατσιστικού παρελθόντος των ΗΠΑ στο σημερινό παρόν τους. Και αν αυτό το χαρακτηριστικό ισχύει στο έπακρο και για τις αληθινές ΗΠΑ, η υπόνοια που αφήνεται εδώ πως στο σύμπαν του «Watchmen» κάποτε υπήρξε μια ιστορική συμμαχία ανάμεσα στους ναζί και την μαύρη κοινότητα των ΗΠΑ (άραγε γι’ αυτό ο ρατσιστής της πρώτης σκηνής του πρώτου επεισοδίου ακούει Ηip Ηop;) ενάντια στον κοινό εχθρό της (λευκής) εξουσίας των ΗΠΑ, αποτελεί πραγματικά ένα υποδειγματικό στήσιμο (εναλλακτικού) σύμπαντος. Όμως το ξαναείπαμε: όσον αφορά το που το πάει, με τον Lindelof στο τιμόνι, είμαστε αναγκαστικά επιφυλακτικοί.Αυτό για το οποίο δεν υπάρχει καμία αμφιβολία είναι πως το «Watchmen» είναι ένα εντυπωσιακά καλογυρισμένο σίριαλ και αυτό επιβεβαιώνεται περίτρανα και στο δεύτερο επεισόδιο όπου από άποψη αισθητικής, οι σκηνές είναι κομψοτεχνήματα. Και ειδικότερα, οι σκηνές δράσεις! Στα συν του επεισοδίου και δυο αριστουργηματικές σεκάνς, που πάντως (για την ώρα;) λειτουργούν ως sublots.

Η πρώτη έχει να κάνει με το σίριαλ που βλέπουν οι άνθρωποι αυτού του σύμπαντος και το οποίο έχει να κάνει με την ιστορία των «Minute Men», των προάγγελων δηλαδή των «Watchmen»: οι σκηνές που βλέπουμε από το συγκεκριμένο σίριαλ -το οποίο ουσιαστικά αποτελεί ένα σίριαλ μέσα στο σίριαλ!- είναι πραγματικά να τις πιεις στο ποτήρι.

Η δεύτερη έχει να κάνει με την αποτύπωση της καθημερινότητας του γερασμένου Ozymandias (τον οποίο υποδύεται με περισσή αρχοντιά ο Τζέρεμι Άιρονς), ο οποίος κλεισμένος στο αρχοντικό του με τους αλλόκοτους (μάλλον κλωνοποιημένους) υπηρέτες του αναβιώνει το παρελθόν του και απενοχοποιημένα εκφράζει με καλλιτεχνικούς όρους την εμμονή του στο origin του Δόκτορ Μανχάταν.

Μας έχει πριζώσει για τα καλά το «Watchmen», δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό. Τους τελευταίους μήνες του 2019 θα μας τους καθορίσει…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here